Saturday, July 14, 2007

Nytt under solen

Ny lägenhet, ny utsikt från fönstret, ny verklighet?
Samma sol utanför fönstret, samma möbler inomhus, men nya moln som flyter fram himlen. Kan man skapa nytt av det gamla? Går minnen att radera eller i alla fall göra uthärdliga?

Jag tror det. Och jag vet att ord gör min tillvaro mer greppbar. Därför skriver jag; för att förstå min omvärld och mig själv. Kanske är mina ord bara viktiga för mig själv, kanske kan jag beröra någon annan, men oavsett vilket andas jag genom orden.

Och jag har insett att det är jag själv som är den viktigaste i min tillvaro. Det finns en vilja att hitta ljuset i varje ögonblick och en insikt om att solen finns kvar bakom molnen.






so that's how I learnt the lesson
that everyone is alone
and that your eyes must do some raining
if you're ever gonna grow
but when crying don't help
you can't compose yourself
it is best to compose a poem
an honset verse of longing
or a simple song of hope

1 comment:

Elias said...

hurra för det nya! fastna inte för mycket framför skärmen bara.